Filmy korporacyjne - wszystko, co musisz wiedzieć
Video marketing stał się jednym z najsilniejszych narzędzi do promocji marki. Filmy reklamowe, które opowiadają o firmach, przedsiębiorstwach czy organizacjach znacznie bardziej przyciągają uwagę, niż reklama w formie zdjęcia. Pozwalają lepiej poznać Twój biznes, zdobywają więcej klientów. Filmy korporacyjne to doskonałe rozwiązanie tak dla korporacji, jak i dla niewielkich firm, działających w różnorodnych branżach. Pozwalają wypromować markę na światową skalę, zyskać klientów i partnerów. Co jeszcze warto o nich wiedzieć? Przekonaj się, czym są i jakie znaczenie dla biznesu mają filmy wizerunkowe.
Pokaż potencjał firmy! Czyli, czym są filmy korporacyjne
To filmy reklamowe, które ukazują konkurencyjność Twojego biznesu, wartości, jakimi kieruje się Twoja firma, sukcesy, jakie odniosła, filmy korporacyjne prezentują markę, jako branżowego eksperta, zapoznają odbiorców z ofertą - długo można wymieniać, dlatego ujmując w kilku słowach - filmy wizerunkowe pozwalają budować pozytywny, profesjonalny wizerunek marki. Korporacyjne filmy reklamowe to sposób na skuteczną komunikację wewnętrzna i zewnętrzną. Przedstawiając historię firmy, specyfikę jej funkcjonowania, ideę działalności, stanowią wartościowy materiał tak dla nowych pracowników, jak i dla obecnych oraz potencjalnych klientów, a także dla kontrahentów, którzy po obejrzeniu filmu wizerunkowego mogą zainteresować się Twoją firmą.
Jakie korzyści zapewniają filmy wizerunkowe?
Gdybyśmy chcieli podsumować, śmiało moglibyśmy stwierdzić, że filmy promocyjne dla firm stanowią czystą korzyść - bez ryzyka, bez strat. Filmy wizerunkowe przede wszystkim:
- pozwalają pozyskać szerokie grono klientów i inwestorów - materiały promocyjne w formie wideo mają znacznie szerszy zasięg w mediach społecznościowych niż reklama statyczna - zdjęcie czy tekst, dzięki temu filmy reklamowe docierają do większej liczby odbiorców. Ponadto, dynamiczny obraz bardziej oddziałuje na odbiorcę - najpierw przyciąga jego uwagę, a później sprawia, że widz pozostaje na dłużej, co oznacza większą szansę na skorzystanie z oferty;
- przyczyniają się do zwiększenia zarówno rozpoznawalności, jak i renomy marki - umiejętnie przygotowany film korporacyjny, stanowi świadectwo profesjonalnego podejścia firmy do interesantów czy udziałowców, wysoka jakość reklamy odzwierciedla wysoką jakość obsługi klienta oraz realizowanych usług;
- mają wpływ na wzrost sprzedaży produktów czy usług - konsumenci częściej podejmują decyzje o zakupie, jeśli zapoznają się z materiałem wideo;
- zapewniają szerokie możliwości promocji biznesu - wizerunkowy film reklamowy zamieścisz na stronie firmowej, na profilu na Facebooku czy LinkedIn i w mediach branżowych, film korporacyjny udostępniony w sieci może także dotrzeć do zagranicznych inwestorów, dając możliwość zaistnienia marki na rynku światowym. Dodatkowo, filmy wizerunkowe wykorzystasz także na targach, konferencjach czy szkoleniach;
- stanowią świetny sposób na wyróżnienie firmy pośród konkurencji - intrygująca koncepcja, dzięki której wszystkie zalety Twojej firmy zostaną zaprezentowane w unikalny, ciekawy sposób i profesjonalny montaż sprawią, że Twoja firma będzie o krok przed konkurencją!
Jak powstają wartościowe filmy korporacyjne?
Nie wszystkie filmy reklamowe pracują na korzyść firmy, bo nie wszystkie są wyprodukowane tak, jak być powinny. Profesjonalna produkcja filmów korporacyjnych opiera się o jasno określony cel, dopracowany scenariusz, właściwą koncepcję i odpowiednich ludzi. Właściciel firmy, dla której ma powstać film wizerunkowy, powinien szczegółowo przedstawić cele projektu i określić, do jakiej grupy odbiorców chce dotrzeć ze swoim materiałem. To właśnie preferencje grupy docelowej mają kluczowe znaczenie - tylko wtedy, gdy znane są oczekiwania i potrzeby, możliwe jest przygotowanie optymalnie skutecznego filmu wizerunkowego, który będzie stanowił na nie odpowiedź. W oparciu o te informacje oraz cel, jaki przyświeca produkcji, powstaje scenariusz, a kolejno odbywają się nagrania i postprodukcja. A zatem, produkcja filmów korporacyjnych to nic skomplikowanego? Tak mogłoby się wydawać, jednak ukazanie - z dużą dozą kreatywności - specyfiki firmy, atmosfery, jaka w niej panuje i zamknięcie tego w kilku minutach, to zadanie na miarę profesjonalistów.
Jaki film korporacyjny to film skuteczny?
Wiadomo już, że efektywne filmy reklamowe muszą zostać profesjonalnie wyprodukowane. Ale co powinno znajdować się w ich treści? Oto trzy kluczowe elementy.
-
Emocje
To, że firmę trzeba pokazać jako kompetentną, wie każdy, ale nie każdy pamięta o tym, że warto także wzbudzać emocje - nawet filmem korporacyjnym. W ten sposób powstaje wizerunek marki przyjaznej odbiorcom, a do tego, sama specyfika działalności zostaje lepiej zapamiętana. -
Umiar
Każda firma ma o sobie wiele do powiedzenia, jednak odbiorcy nie chcą oglądać długich filmów. Dlatego, filmy korporacyjne powinny skupiać się na kilku aspektach, które dla potencjalnego klienta czy partnera biznesowego będą najistotniejsze. -
CTA
Czyli Call To Action - wezwanie do działania. Skuteczne filmy reklamowe nie pozostawiają odbiorców na pastwę losu. One wprost zachęcają do dalszego działania - zapoznania się z pełną ofertą firmy, skontaktowania się za pomocą formularza, czy pozostawienia po sobie śladu, będącego początkiem relacji marki z klientem.
Czego unikać przy tworzeniu filmów korporacyjnych?
Skuteczne filmy reklamowe dla firm i przedsiębiorstw to materiały merytoryczne i przyjazne w odbiorze. Aby takie były należy podczas ich przygotowywania wystrzegać się:
- braku przygotowania - szybkie, spontaniczne nagranie tego, jak wygląda praca w firmie i pozbawione emocji streszczenie jej historii? Nie tak powstają wartościowe filmy korporacyjne. Przygotowanie wypowiedzi, zaplanowanie ujęć, tak by obraz współgrał z treścią, jest kluczowe dla uzyskania spójnego, interesującego materiału;
- nienaturalności - ważna jest zarówno swoboda wypowiedzi, jak i jej prawdziwość. Wszystko, co zostanie powiedziane w filmie musi znajdować odzwierciedlenie w rzeczywistości - dzięki filmom reklamowym zyskujesz zaufanie odbiorców, nie zawiedź ich;
- zbyt natarczywej reklamy - filmy wizerunkowe mają przede wszystkim zaprezentować markę i zaintrygować odbiorców;
- tworzenia zbyt długich filmów wizerunkowych - uwaga widza jest ulotna, warto ją docenić i nie przedłużać, tak by, odbiorcy mogli dotrwać w zaciekawieniu aż do CTA.
Postaw na video!
Filmy korporacyjne to sposób na promocję marki, z którego korzystają zarówno renomowane przedsiębiorstwa, jak i firmy wchodzące na rynek. Stanowią efektowne i efektywne rozwiązanie, pozwalają wyróżnić się na tle wciąż rosnącej konkurencji. A konkurować nie zawsze można ceną - filmy wizerunkowe pozwalają zaprezentować wartości, które mogą okazać się cenne dla potencjalnych klientów i partnerów biznesowych. Przyczyniają się do zwiększenia świadomości marki, budowy profesjonalnego wizerunku i większych zysków firmy. Dlaczego nie spróbować?
Sprawdź, jakie filmy wizerunkowe powstają w Resort Studio!